Ralf van Vegten

Virtual Live Events 

met Ralf van Vegten (NEP) en Remco Vroom (MediaMonks)

NEP en MediaMonks hebben hun krachten gebundeld en een nieuw virtueel platform gelanceerd voor wereldwijde evenementen. Dit innovatieve platform helpt organisaties binnen en buiten de eventbranche in hun transitie van traditionele evenementen naar virtuele of hybride events. Urgent in coronatijden, maar uiteraard ook daarna. Storytelling en hoogwaarde live eventproductie worden ingezet om een echte interactieve bezoekerservaring te creëren, die meer is dan een online meetingroom met videofeeds en chat. mediamonks-new-livexp-builds-presence-and-connection-into-live-digital-events

Aan de hand van een aantal voorbeelden van hun eventplatform, waaronder de virtuele conferentie van ASML met 16.000 developers uit 38 landen, bespreken we tijdens deze talkshow gepresenteerd door Mir Wermuth (Media Perspectives) welke ‘drivers of succes’ van fysieke events vertaald zijn naar online versies, en hoe virtuele ruimtes interactie kunnen uitlokken.

Virtual Live Events : Dutch Media Week toont de ontwikkeling van de media en de impact ervan op mens en maatschappij.

Over NEP. Er werken bij NEP in Hilversum 900 mensen. Het bedrijf groeit ieder jaar. NEP The Netherlands is onderdeel van de wereldwijde NEP Group waar in totaal meer dan 3.000 mensen werken. Het bedrijf was ooit onderdeel NBC. Het hoofdkantoor staat in Pittsburgh in Amerika, daarnaast zijn er vestigingen in twaalf landen. De strategie van NEP is om de infrastructuur te centraliseren. Voor Europa is gekozen om dat te doen in Oslo en Hilversum.

Wat NEP doet is niet simpel in een zin uit te leggen. ,,Klopt”, lacht Van Vegten en doet toch een poging. ,,We zijn een media technologie bedrijf dat camera’s in studio’s levert tot technieken om thuis op je telefoon media te maken en te versturen. En alles wat daartussen zit. Ook RTL Videoland en NPO Start zijn onze platforms. Maar ons belangrijkste kapitaal zijn onze mensen.”

Het is volgens de NEP-topman geen toeval dat gekozen is voor Nederland als een van de Europese hoofdvestigingen. ,,In technische zin lopen we voorop. Hier zit veel menselijk kapitaal. Met het MBO College in Hilversum, de Hogeschool Utrecht en de TU Twente. Daar worden allemaal mensen opgeleid die voor ons vak interessant zijn. Er wordt vaak gedacht dat de overheid alleen maar bezuinigd heeft op de omroep, maar jaren geleden zijn aan die besparingen door de overheid innovaties gekoppeld. Er is een keuze gemaakt en gezegd, we gaan vanaf nu volledig digitaal werken. Dat is een vliegwiel gebleken. Dat hebben we uiteindelijk internationaal uit kunnen venten. En nu lopen we voorop in de wereld.”

De gemeente Hilversum heeft afgelopen jaren alles op alles gezet om NEP te behouden op het Mediapark. Het is geen geheim dat de vorige eigenaar van het complex, het Engelse Europa Capital, weinig flexibel was richting huurders. Het tij keerde toen begin vorig jaar investeerder Pinnacle, met prins Bernhard als aandeelhouder, het Mediapark overnam.

S4 Capital – Sir Martin Sorrell ‘ Digital is by far the fastest-growing segment of the advertising market.
S4Capital estimates that in 2019 digital accounted for approximately 47.5%
or $275 billion of total global advertising spend of $550-600 billion
(excluding about $400 billion of trade support, the primary target of the
Amazon advertising platform), and projects that by 2022 this share will grow to approximately 55-60%.

Yasmina Ellins interview with Sir Martin Sorrell, who is Executive Chairman of digital advertising and marketing company, S4 Capital plc, which currently has a market capitalisation of over $1.2 billion. He was also the CEO of WPP for 33 years, building it from a £1 million “shell” company in 1985 into the world’s largest advertising and marketing services company. Prior to that, Sir Martin was Group Financial Director of Saatchi & Saatchi plc for 9 years and worked for James Gulliver, Mark McCormack and Glendinning Associates before that.

Throughout this interview Sir Martin speaks very openly and authentically about his journey. This interview is a great listen for anyone looking to gain powerful business insights from someone with decades of experience.

In this interview you will learn about:

  • How Sir Martin got his start in business
  • What it really takes to become successful in business
  • How the advertising industry has changed overtime
  • Why retirement is overrated
  • The importance of persistence and speed
  • And so much more…

Check out S4 Capital! https://www.s4capital.com/

In modern America, it feels like you have an unlimited variety of entertainment and media options right at your fingertips. Most of the media is owned by one of six companies. These six media companies are known as the-6-companies-that-own-almost-all-media-infographic
  • Realtime bidding + content + programmatic advertising heeft de toekomst. Met een paar specialisten kun je heel veel klanten bedienen. Het einde voor het traditionele media bureau.
  • $ 200 miljard aan digitaal adverteren +20 % groei
  • $ 500 miljard overall met een groei van + 3%

De verdeling van grootste Pan Europese media bedrijven:

Digitale transformatie begint met een visie en strategie.

Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn trieste voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet.

Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.

Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?

We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.

Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter


    Please prove you are human by selecting the truck.