Rene Boender

Over René Boender

De wereld is zijn werkterrein . Als brain-agent is hij betrokken bij de meest uiteenlopende projecten: van Apple tot Albron, Sara-Lee tot Philips, van film en tv tot entertainment parken. Maar ook lokaal is hij actief. René Boender volgt alles op de voet. En gelooft dat alles staat of valt met de kracht van communicatie. René Boender biedt een fontein van ideeën. Hij inspireert vele captains of industry één op één en weet de consument te ‘beraken’. Hij geeft een toelichting op wat was, maar – belangrijker – op wat komen gaat. Een echte trendteller.

René Boender wist op zijn 5e jaar dat hij reclameman wilde worden. En werd het ook! In hart en nieren… Maar ook marketeer en innovatie specialist. Hij begon zijn carrière als copywriter bij Hansnel en werd al snel ‘ontdekt’ door McCann-Erickson (in 1983), eerst als account director in Nederland voor klanten Esso, Black & Decker, Swatch en Levi’s, en later als ‘area manager Africa/Middle East’ bij McCann in London/N.Y./Atlanta op accounts zoals Coca-Cola, Goodyear, Martini, Nestlé en Unilever. Werd in 1986 uitgeroepen tot ‘rainmaker on Madison Avenue’! Een van de meest succesvolle new business directors ever!

In 1989 kwam hij weer terug naar Nederland als new business director en csd bij Mcann Amsterdam op Iglo/Ola, L’Oreal, Black & Decker, Isover, Hennes & Mauritz, Maar het internationale bleef kriebelen. Na weer vanuit Londen internationaal te gaan werken koos hij in 1991 om voor zichzelf te beginnen. Eerst als partner bij Catchline (1991-1993) maar helemaal los ging hij met BBCW/Y&R! Hans Anders, Maaslander Kaas, Wehkamp, KNGF, VSB, Super de Boer, Computrain… het bureau groeide en groeide en werd zelfs bureau van het jaar in het jaar 2000! Ook de STER hoorde tot de klantenkring en vond met BBCW De Gouden Loekie uit. Nederlands beroemdste reclame prijs!

Boek Generatie Z

In 1998 vroeg Y&R René weer actief te worden op het internationale vlak! En opnieuw lukte het: Sony, Danone, Revlon, United Airlines a.o. werden internationaal klant. In september 2000, na ruim 20 jaar in de advertising top league wilde René definitief terug naar Nederland en richtte Great Opportunities op, om mensen en merken te helpen er méér uit te halen. Want als je geen contact weet te maken, krijg je nooit een contract!

Nu reist hij met zijn ‘De wereld verandert’-keynote langs internationale podia en is een veel gevraagd spreker op universiteiten en symposia. Maar ook captains of industy praten graag en veel met hem in één op één sessies.

Door zijn optredens heeft hij al heel wat bijnamen. De een noemt hem een brain agent, de ander een brandbooster. En iedereen ervaart de ‘energy boost’ die hij teweeg kan brengen. Hij maakt marketing ‘magic’ en motiverend!

Hij geeft lezingen over leiderschap, veranderingen, trends en innovaties, maar schrijft daarnaast ook nog boeken. Zijn boek ‘Generatie Z’ is zowel in Nederland, als in de Verenigde Staten een bestseller.

“Leaders must get with the times about how they go about putting issues of importance before younger generations. “We can fool ourselves into thinking that everybody is still watching the evening news, but I live with Generation Z, and I know that their habits, the way they take in information in, is so different,” she said. “And they’ve changed … We’ve got to meet our constituents where they are, and they’re on Snapchat.” Aldus Michelle Obama.

De keynote over Generatie Z en de vierde industriële revolutie geeft inzicht, maar vooral ook uitzicht op een veel leukere samenleving! Generatie Z wilt de wereld beter en leuker maken dan die nu is. Generatie Z motiveren is echter moeilijk, maar inspireren is geen punt.

Ziet u een type fout of heeft u een aanvulling voor deze lijst? Wilt u ook op deze lijst vermeld worden? We zien uw reactie graag tegemoet.

Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Yellowstones gebouw aan de Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter


    Laat zien dat je geen robot bent door de volgende afbeelding te kiezen Vrachtwagen.

    Digitale transformatie

    Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
    Yellowstones gebouw aan de Nijverheidsweg Noord 60- 50
    3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
    Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter


      Laat zien dat je geen robot bent door de volgende afbeelding te kiezen Boom.