Rolf Hut is wetenschapper aan de TU Delft en lost zijn problemen met een MacGyver-instelling op. Hij zoekt nieuwe inzichten in bestaande openbare databronnen en motiveert studenten om te leren door te ontdekken, te bouwen en te doen. Daarnaast is hij duizendpoot en heeft hij een brok energie die hij gebruikt om evenementen op te zetten. Hut is publiek spreker over techniek en wetenschap en schrijft een maandelijkse column in de Volkskrant over techniek voor in huis. Elke maandag schuift hij aan bij Nieuws en Co, NPO Radio 1. Daar praat hij over het nieuws vanuit zijn wereld gezien.
Rolf is schrijver van het boek Rolfs Maakbare Wereld. Volgens Hut kun je de allerbeste techniek en mechaniek gewoon zelf maken van de spullen die je in huis hebt. Hij laat in zijn boek ziek hoe je het leven thuis makkelijker en vooral leuker kan maken. Waarom zou je geen systeem bouwen dat de planten automatisch water geeft? Je lamp vanaf internet bedienen, een alarmsysteem installeren met mentos en cola light, het doortrekken van je wc met regenwater, Hut draait er zijn hand niet voor om. Met huis-, tuin- en keukenspullen tapet hij techniek aan elkaar. Laat je uitdagen door Rolfs maakbare wereld en ontdek dat techniek overal is, voor iedereen.
De allerbeste techniek en mechaniek kan je gewoon zelf maken van de spullen die je thuis hebt. Dat is het aanstekelijke statement van Rolf Hut. In Rolfs maakbare wereld laat hij zien hoe je het leven thuis makkelijker en vooral leuker kan maken.
Waarom zou je geen systeem bouwen dat de planten automatisch water geeft? Je lamp vanaf internet bedienen, een alarmsysteem installeren met mentos en cola light, het doortrekken van je wc met regenwater, Hut draait er zijn hand niet voor om. Met huis-, tuin- en keukenspullen tapet hij techniek aan elkaar. Laat je uitdagen door Rolfs maakbare wereld en ontdek dat techniek overal is, voor iedereen.
Digitale transformatie begint met een visie en strategie.
Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn trieste voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet.
Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.
Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?
We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.
Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter