Strategie

De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak veel gebruikte en tot de verbeelding sprekende voorbeelden van wat er kan gebeuren als we dit niet doen.

Wat is de juiste volgende stap? De (door)start van een digitale transformatie. De definitie van het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.

Strategy
Schets een situatie zonder beperkingen over 5 jaar, als basis voor de nieuwe strategie.

Wat als klanten meer verwachten dan alleen een goed product, uitstekende service en perfect werkende digitale interfaces? En wat als nieuwe technologieën zoals 5G, artificiële intelligentie, quantum computing en robotica mogelijkheden bieden die verder gaan dan alleen gebruiksgemak creëren?

Zelforganisatie en Scrum. Er raast een golf van vernieuwing die begon in de ICT, maar inmiddels tot ver daarbuiten in de business een organisatiestandaard begint te worden. Het is vernieuwing voor versnelling, versterking van klantfocus en wendbaarheid als ook vereenvoudiging en kostenbeheersing, die zich laat vangen onder termen die vaak worden geduid met Agile en soms met ‘het spotify-model’. De termen zijn onder meer Agile, Scrum, het Spotify-organisatiemodel, LeSS (Large Scale Scrum), Scaled Agile Framework

Visualisatie van de scrum aanpak: Wekelijkse sprints om de werkvoorraad aan te pakkken.

Digitale transformatie begint met een visie en strategie.

Veranderen moet. Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.

Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?

We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.

Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter


    Laat zien dat je geen robot bent door de volgende afbeelding te kiezen Vlag.