Digitale transformatie: We belanden stilaan in de derde fase van digitalisering: de fase van verregaande automatisering en artificiële intelligentie. Die verschuiving zal de relatie tussen bedrijven en klanten radicaal veranderen. Willen bedrijven klantgericht blijven, dan moeten ze op zoek naar aangepaste klantenstrategieën.
Geen mens, geen organisatie en zelfs land kan er omheen. De veranderingen die het teweegbrengt zijn ingrijpender dan veel mensen denken. Heel veel van de strategische concepten die we tot nu toe kennen, zullen moeten worden herzien. Dit alles vraagt om een heel andere manier van denken, verder kijken dan het bestaande product, het huidige concurrentieveld en de markt waarin de organisatie zich bevindt. We moeten leren denken vanuit de behoefte die een product of dienst invult, en dan op basis van de nieuwe technologieën kijken wat dat betekent voor het businessmodel.
‘Technologie wordt steeds complexer. Hoe gaat een bedrijfsleider daarmee om?
- Systeem verandering – visie zonder beperking
- Postverzending
- Personen vervoer Uber
- Digital Currency Bitcoin
- Schets technologie verandering.
‘Artificiële intelligentie verbetert ons leven enorm: denk maar aan hoe we een boodschap steeds makkelijker digitaal kunnen vertalen of hoe eenvoudig het is om een foto terug te vinden met portret herkenning.
‘AI heeft een enorme impact op de dienstverlening van bedrijven. Met concrete, werkelijkheidsgetrouwe voorbeelden willen we u uitdagen om zelf toepassingen te ontwikkelen.
Trefwoorden: Digitalisering artificiële intelligentie informatie Internet of Things bots data AI automatisering
Wat als klanten meer verwachten dan alleen een goed product, uitstekende service en perfect werkende digitale interfaces? En wat als nieuwe technologieën zoals 5G, artificiële intelligentie, quantum computing en robotica mogelijkheden bieden die verder gaan dan alleen gebruiksgemak creëren?
Digitaal gebruiksgemak is het nieuwe minimum. Het is een commodity. De klant vindt het ondertussen de meest normale zaak van de wereld om met één druk op de knop toegang te hebben tot een reeks diensten en producten. De komende jaren zullen bedrijven een actieve rol moeten spelen in de ‘life journey’ van klanten: dromen mee helpen uitkomen en problemen in het dagelijks leven wegnemen. Daarnaast kijken klanten meer naar bedrijven dan naar overheden om maatschappelijke problemen zoals klimaat, gezondheidszorg en mobiliteit aan te pakken.
Als een bedrijf erin slaagt een goed werkende digitale dienstverlening aan te bieden, ahw een levenspartner van klanten te worden en daarmee een oplossing te zijn voor maatschappelijke uitdagingen, dan bouwen we ‘an offer you can’t refuse’.
Digitale transformatie begint met een visie en strategie.
Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn veel gebruikte en tot de verbeelding sprekende voorbeelden van wat er kan gebeuren als we dit niet doen. Bedrijven als Amazon schrijven wedstrijden en hackathons uit om nieuwe bedrijfs- en service-modellen te genereren te beoordelen en zo mogelijk in te zetten voor toekomstige dienstverlening.
Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Er zijn drie domeinen welke opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.
Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Bent u klaar voor uw eigen make-over?
We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.
Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter