Bob de Wit

Volgens Bob de Wit is de digitale transformatie het concept van de eeuw. “Geen mens, geen organisatie en zelfs land kan er omheen. De veranderingen die het teweegbrengt zijn ingrijpender dan veel mensen denken. Heel veel van de strategische concepten die we tot nu toe kennen, zullen moeten worden herzien. Dit alles vraagt om een heel andere manier van denken, verder kijken dan het bestaande product, het huidige concurrentieveld en de markt waarin de organisatie zich bevindt. We moeten leren denken vanuit de behoefte die een product of dienst invult, en dan op basis van de nieuwe technologieën kijken wat dat betekent voor je businessmodel”, aldus Bob de Wit.

Bob de Wit heeft een bachelor degree in Psychologie, een MBA aan het Interdisciplinaire Institute Bedrijfskunde in Delft en een PhD in Management Science aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. In 1998 richtte hij samen met zijn toenmalige compagnon Strategy Works op. Sinds 2012 is hij hoogleraar Strategisch Leiderschap op Nyenrode Business Universiteit en tot medio 2018 was hij co-director van het Strategy Center van Nyenrode. Dankzij deze twee posities weet hij academische ‘rigor’ te combineren met praktische ‘relevance’, zijn persoonlijke missie.

Naast zijn werk als hoogleraar, directeur en adviseur is Bob de Wit schrijver van meerdere strategieboeken. In 2017 zijn de zesde editie van zijn boek ‘Strategy: an international perspective’ en vijfde editie van ‘Strategy Synthesis’ verschenen. Het boek wordt in meer dan 50 landen op alle continenten gebruikt op universiteiten en business schools, en is daarmee het derde grootste strategieboek in de wereld.

  1. Digitale Transformatie: Digitale Strategie en Leiderschap

We bevinden ons momenteel aan de vooravond van een maatschappelijke revolutie, waarin de regels opnieuw worden bepaald en de maatschappij opnieuw wordt ingericht.

Verschillende technologieën zorgen voor grote veranderingen in alle onderdelen van de economie en de maatschappij: sectoren transformeren, er ontstaan nieuwe business modellen, en nieuwe spelers komen en gaan.

Bob de Wit schetst deze maatschappelijke trends en ontwikkelingen, en plaatst ze in een historische context. Hij gaat niet alleen in op de enorme impact van digitalisering en nieuwe strategische concepten, maar geeft ook nieuwe inzichten over hoe bedrijven deze uitdaging het beste kunnen aangaan. En natuurlijk welke resultaten zij daarvan mogen verwachten.
Webinars
De maatschappelijke impact van de digitale revolutie

Verrassende innovatieve mogelijkheden en komen creatieve mediamakers aan het woord. .

Digitale transformatie begint met een visie en strategie.

Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn de sprekende en vaak genoemde voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet.

Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.

Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?

We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.

Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter


Bent u geen robot, selecteer dan de auto.