Mulesoft – Salesforce

Salesforce koopt Mulesoft voor 6,5 miljard dollar

De Amerikaanse cms-specialist Salesforce heeft het eveneens Amerikaanse Mulesoft overgenomen. Salesforce betaalt er zo’n 6,5 miljard dollar voor in cash en aandelen. Het is de grootste acquisitie ooit voor Salesforce.

Het beursgenoteerde Mulesoft maakt software waarmee entreprise apps, data en diensten aan elkaar gekoppeld kunnen worden, via de cloud of on premise. Zo’n twaalfhonderd grote bedrijven, waaronder Coca-Cola, Unilever en Barclays, maken er gebruik van om hun efficiëntie op te krikken. ‘Samen zullen Salesforce en Mulesoft hun klanten de kans bieden om alle informatie uit hun bedrijven te koppelen via alle publieke en private cloud en andere databronnen en zo innovatie aanzwengelen’, zegt Salesforce-ceo Mark Benioff.

Mulesoft moet een belangrijke kracht worden achter de nieuwe Salesforce Integration Cloud, zo schrijft Salesforce in een persbericht. Dat moet diepe consumenteninzichten bieden op basis van data, waar die zich ook bevindt. Tegelijk zal Mulesoft ook zijn eigen Anypoint Platform verder blijven ontwikkelen.

De overname moet tegen eind juli afgerond zijn, zo verwachten beide bedrijven. De prijs die Salesforce voor Mulesoft betaalt, 44,89 dollar per aandeel, ligt zo’n 36 procent hoger dan de laatste slotkoers van het bedrijf.

Digitale transformatie begint met een visie en strategie.

Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn de sprekende en vaak genoemde voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet.

Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.

Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?

We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.

Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter


Bent u geen robot, selecteer dan de ster.