In de talkshow Business in Media gepresenteerd door Humberto Tan besteden we aandacht aan de kennis, kunde, kracht en creativiteit van media- en facilitaire bedrijven. We laten zien wat zij voor met name het grote bedrijfsleven kunnen betekenen. We brengen mooie en interessante verhalen en interessante cases van de mediabranche en laten zien wat zij voor de corporate markt allemaal doen en kunnen betekenen
Innovatie & Creatie
De stormachtige ontwikkelingen op gebied van internet, video, data en ICT zorgen ervoor dat er steeds meer mogelijkheden ontstaan als het gaat om innovatieve manieren om te communiceren met je publiek. Maar naast de technische mogelijkheden is creativiteit minstens zo belangrijk: techniek en creatie gaan vaak hand in hand. In deze aflevering presenteren we een aantal verrassende innovatieve mogelijkheden en komen creatieve mediamakers aan het woord.
Te gast:
- Rik Oostenbroek (designer en art director)
- Joel van den Hoogen Twain
- Paul Faas Holland Centraal
- Sander van der Vegte MediaMonks Labs
Meer over Mediamonks:
- Video S4 Capital https://makelaar-gids.nl/ddpro/martin-sorrell/
- Video https://makelaar-gids.nl/ddpro/victor-knaap/
- Wesley ter Haar
- Jordi vd Bovenkamp
S4Capital nam in 2018 Programmaticspecialist en mediaconsultancy MightyHive en Mediamonks over als onderdeel van het groeiende bureaunetwerk dat Sorrell begon na zijn vertrek bij WPP.
MightyHive houdt hoofdkantoor in San Francisco en was het tweede bedrijf na MediaMonks dat onderdeel werd van S4Capital.
S4 Capital – Sir Martin Sorrell ‘ Digital is by far the fastest-growing segment of the advertising market.
S4Capital estimates that in 2019 digital accounted for approximately 47.5%
or $275 billion of total global advertising spend of $550-600 billion
(excluding about $400 billion of trade support, the primary target of the
Amazon advertising platform), and projects that by 2022 this share will grow to approximately 55-60%.
MightyHives en MediaMonks trekken wereldwijd samen op. De data en programmatic aanpak van het Amerikaanse bedrijf vult het creatieve aanbod van MediaMonks goed aan. Het bedrijf doet ook mediaplanning en -inkoop S4 Capital zou wereldwijd met de gezamenlijke aanpak al forse stappen maken.
De Macht van Tech | Victor Knaap, MediaMonks
Algoritmes hebben te veel macht, stelt de documentaire The Social Dilemma. Maar wat vinden reclamemakers daarvan? Zij kunnen niet meer zonder. Victor Knaap ziet alleen maar voordelen voor de consument. Diana Matroos voelt hem daarover aan de tand. BNR vrijdag 27 november 2020
De verdeling van Media bedrijven in de Verenigde Staten, marktdominatie door 6 grote wereldspelers.
- National amusements ViacomCBS – Summer Redstone
- Disney – Bob Iger
- TimeWarner Warner Media- Jeff Bewkes
- ComCast – Brian l Roberts
- Newscorp – Rupert Murdoch
- Sony – Kazuo Hirai
- Realtime bidding + content + programmatic advertising heeft de toekomst. Met een paar specialisten kun je heel veel klanten bedienen. Het einde voor het traditionele media bureau.
- $ 200 miljard aan digitaal adverteren +20 % groei
- $ 500 miljard overall met een groei van + 3%
De verdeling van grootste Pan Europese media bedrijven:
Digitale transformatie begint met een visie en strategie.
Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn trieste voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet.
Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.
Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?
We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.
Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter