AI Fieldlabs for Media
Met Roeland Ordelman (Beeld en Geluid), Stefan Leijnen (Hogeschool Utrecht), Sarah van der Land (NPO) en Vincent Koops (RTL)
In deze mediatalk, gepresenteerd door Muriël Serrurier Schepper (Media Perspectives), staan de AI-fieldlabs centraal. Binnen deze fieldlabs wordt door mediabedrijven en hogescholen samengewerkt aan de implementatie en uitvoering van verschillende Artificial Intelligence oplossingen. Dit kan zijn door kennis te delen, gezamenlijk aan een onderzoekaanvraag te werken, een mini-hackathon te houden of samen een benchmark op te stellen.
Waarom willen de sprekers thema’s samen werken met andere mediabedrijven, wat ze hopen te bereiken en wat tot nu toe de resultaten en grootste uitdagingen zijn.
Digitale transformatie begint met een visie en strategie.
Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn trieste voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet.
Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.
Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?
We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.
Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter