Waarom zou een media bedrijf interesse kunnen hebben in Blockchain toepassingen? In deze talkshow gaat trendwatcher Vincent Everts in gesprek met een blockchain startup en een media manager in gesprek over de Blockchain ontwikkelingen van de afgelopen jaren, en bespreken ze hoe media producenten hier gebruik van maken.
Blockchain en Media Vrijdag 09 oktober 2020 – 11:00 – 11:45
- Vincents Everts, trendwatcher en organisator Blockchain Innovation Conference / Blockchain Bulletin
- Sebastiaan van der Lans, oprichter WordProof.io, blockchain voor content bedrijven
- Marko van Kampen, Creatief directeur, DPG Media
Waarom zou een media bedrijf interesse kunnen hebben in Blockchain toepassingen?
Vincent Everts, Trendwatcher, volgt al jaren de Blockchain ontwikkelingen. Met zijn Blockchain Innovation Conference en Blockchain Bulletin, liet hij de afgelopen jaren zien hoe banken, energie bedrijven, en handelsplatforms Blockchain inzetten daar waar meerdere partijen elkaar moeten vertrouwen.
Dutch Media week: oktober 2020 :
Inmiddels wordt ook de in media sector steeds vaker Blockchain technologie ingezet, voor het vastleggen en delen van rechten en inkomsten, het verkopen en doorverkopen van kaartjes, en andere processen waarbij een groot aantal spelers betrokken is.
Sebastiaan van der Lans won met zijn Nederlandse startup WordProof won recent 1 miljoen euro in een wedstrijd van de Europese Commissie. WordProof wil nepnieuws, fraude en privacyproblemen bestrijden. Via blockchaintechnologie biedt de startup de mogelijkheid om de inhoud op internet te controleren. Zo maken ze zichtbaar wie, wat, waar en wanneer oorspronkelijk op internet publiceerde.
WordProof werkt samen met Yoast, dat met tien miljoen gebruikers een grote partij is op het gebied van SEO (search engine optimalisation).
Joost de Valk, Founder & Chief Product Officer Yoast, een bedrijf gespecialiseer in SEO & Digital Marketing dat met tien miljoen gebruikers een grote partij is op het gebied van SEO (search engine optimalisation) en een van de partners van WordProof. Yoast Kwalitatief goede content schrijven en kunnen bewijzen dat je oorspronkelijke teksten levert.
Marko van Kampen, Creatief directeur, DPG Media richtte al diverse bedrijven op: StudentWork, USSR (online solutions for brands) en MyChannels, een on demand video platformvoor influencers. Het laatste verkocht hij aan uitgever DPG waar hij onder andere met diverse online titels nieuwe video strategie opzette. In zijn rol bij DPG is hij mede verantwoordelijk voor innovatie. Hoe ziet hij de rol van Blockchain in de media sector, en welke andere ontwikkelingen houden hem bezig?
Digitale transformatie begint met een visie en strategie.
Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn trieste voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet.
Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.
Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?
We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.
Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter