RPA – Robotic Process Automation. Door de inzet van robots wordt saai, foutgevoelig en arbeidsintensief werk geautomatiseerd. Dit is eenvoudig, snel effectief en prijsvoordelig. Door de inzet van robots kunt u zowel een groeistrategie aan zonder al te veel nieuwe medewerkers aan te nemen. Of u kunt een kostenreductie programma starten zonder direct medewerkers te ontslaan, zo behoud u de kennis binnen het bedrijf. Wij informeren u graag over de mogelijkheden.
Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert. Voor de operatie kunt u de inzet van robots overwegen. Oftewel de inzet van RPA: Robotic Process Automation
Een RPA software robot wordt geinstalleerd op je desktop, server of netwerk omgeving. Deze software is vaak eenvoudig modulair in te stellen waar steeds minder codeer werk voor nodig is. Met process modules koppel je verschillende werkproces onderdelen aan elkaar. De RPA software robot automatiseert repetitieve, regel gebaseerde werk processen. Rule Based.
Dit kan zich op veel verschillende processen betrekken, waarbij gedacht kan worden aan:
- Administratieve werkzaamheden
- Financiële taken en IT support-werkzaamheden zoals applicatie testen
- Backoffice-werk
Veel van onze eenvoudige administratieve handelingen worden nog handmatig door medewerkers uitgevoerd, wat vaak veel tijd en geld kost. Zou het niet ideaal zijn als een software robot facturen voor je inboekt, verwerkt, de bevestigingsmails verstuurt, dingen kan overtypen, informatie kan ophalen en koppelen?
De RPA robot zorgt ervoor dat deze tijdrovende, repetitieve werkzaamheden automatisch worden uitgevoerd. Op deze manier neemt de robot deeltaken van een werknemer over en kan hij/zij zich focussen op het toevoegen van waarde voor zowel de organisatie als voor klanten. Afhankelijk van de gewenste omvang is het met deze software dus mogelijk om over een groot aantal ‘‘virtuele’’ medewerkers te beschikken. Op deze manier kun je kosten en tijd besparen, waardoor de kwaliteit van je producten en de resultaten van je organisatie verhoogd kunnen worden. Sneller, goedkoper en minder foutgevoelig werk verzetten levert een concurrentievoordeel op.
is vwb RPA een pionier, een eerste start is gemaakt door ING Polen in 2010. De developers binnen ING hebben deze software solution ontwikkeld voor het bouwen en beheren van procesrobots. Het is een omgeving die het ontwerp van robotica-oplossingen ondersteunt en flexibel beheer voor gebruikers biedt.
RoboPlatform ondersteunt zowel attended als unattended robot applicaties. In attended modus zijn de robots virtuele realtime assistenten. Zij ondersteunen medewerkers en zullen daardoor de capaciteit en verwerkingssnelheid aanzienlijk verbeteren. Repeterende taken zullen sneller en betrouwbaarder worden uitgevoerd. In unattend modus kunnen processen worden geactiveerd zonder menselijke tussenkomst – robots werken op basis van een schema of sensor signaal 24/7. Beide applicaties attended en unattended worden ingezet voor financiele, logistieke en administratieve processen.
RoboPlatform is eenvoudig in te zetten en te gebruiken voor zowel beginners als ervaren gebruikers.
- Drie RPA componenten worden geleverd.
- Portal wordt gebruikt voor management doeleinden
- Studio – voor ontwikkeling en gebruik van robots
- RPA Agent – om robots unattended te gebruiken
Binnen de RoboPlatform community worden losse op zichzelf staande modules ontwikkeld welke individueel en in combinatie worden ingezet. Deze community maakt de tool zelf lerend voor iedere organisatie.
Digitale transformatie begint met een visie en strategie.
Over digitale transformatie. De houdbaarheidsdatum van een gemiddelde bedrijfsstrategie is steeds korter aan het worden. Een langetermijnstrategie is logischerwijs nog onmisbaar maar tegenwoordig moet deze veel vaker geëvalueerd worden. Nokia en Kodak zijn trieste voorbeelden van wat er kan gebeuren als je dit niet doet.
Er is simpelweg geen andere optie: bedrijven moeten voorbereid zijn om zichzelf opnieuw uit te vinden. Hierbij hanteren we drie domeinen die opnieuw uitgevonden moeten worden: het ‘businessmodel’ van een organisatie, de klantrelaties en de manier waarop het bedrijf zelf opereert.
Want niet alleen de bedrijven, maar ook elke werknemer moet opnieuw uitgevonden worden. Ben jij klaar voor jouw eigen make-over?
We kijken uit naar een kennismaking, horen graag uw uitdaging en of oplossing. Use cases, ervaringen en successen zijn ervoor om te delen.
Data Driven Projects – Data Driven Professionals – Sinds 1998.
Nijverheidsweg Noord 60- 50
3812 PM Amersfoort – Amsterdam – Nederland
Stuur een mail via het onderstaande formulier bel ons 0031-628843396 of we zijn te vinden op Twitter